USB storage device [deeelsi]

Petr Simandl simandl na mujmail.cz
Úterý Září 11 09:45:04 CEST 2001

Ahoj,
  ted to taky morduju. V archivu konference je zminka
o tom ze to chodi. Ja s tim mam problemy:
Mam RH71CZ jadro 2.4.2-2 a po startu jsem mel natahnute moduly
usbcore a usb-uhci a tak jsem jen pomoci 'modprobe usb-storage'
natahnul posledni nutny (IMHO) ovladac.
  V te chvili je vse pripravene. Pak zapnu fotak HP 618, ktery
se tvari jako 'storage class device'.
  Fotak se objevi jako SCSI /dev/sda1 zarizeni i kdyz je na usb.
To (asi) ma na svedomi prave usb-storage ovladac. Pokud jsou
v systemu nejake disky, tak se nejspis neobjevi na sda1 ale treba
sdb1/sdc1 (IMHO - mam v tom neprilis jasno :).
  Pak uz jen pomoci 'mount /dev/sda1 /mnt/foto' pripojim a
muzu cist obsah karty a opravdu ho i vidim a muzu cist a
zapisovat soubory. ALE.
  VZDY (jen jednou z asi uz 30 pokusu ne) se to v nejake fazi
zasekne a nejde uz nic. Nakonec ani odmountovat /mnt/foto
a tak praci koncim RESETem :(
  Zaseknuti je ve stylu 'usb-uhci timeout' hlasky v log/messages,
ktera je tam trikrat za sebou.
Pokud se hned po startu pomoci 'rmmod usb-uhci' a 'modprobe uhci'
prohodi usb-uhci a uhci drivery, tak se to chova o dost stabilneji,
stale se to stejnym zpusobem sekne. Jinak receno zasekne se to
az po preneseni nekolika obrazku, ale zasekne.
  Mam desku MSI/VIA a Durona a v praci jsem to zkousel na pentiuIII
s VIA cipsetem (ve w2k a W98 na tom samem stroji to chodi).
  Zkousel jsem i jadro 2.4.9 a nepomohlo. Je ale videt ze se stale
neco v jadrech bastli s usb podporou, tak se to snad zlepsi.
  Nebo delam neco spatne...
Petr Simandl
www.simandl.cz