swap na RAID 1 ?

Miroslav Suchý mirek na adult.cz
Úterý Září 11 12:31:29 CEST 2001

"Zdenek Havranek, HAF" píše:

> Zdravim,
>
>     ma smysl cpat swap soubor na softwarovy RAID 1 z IDE disku nebo mam radsi udelat 2 swapy?

Delat swap na RAID 1 je blbost, zapisovani je pak zbytecne pomale. Kdyz
tak spis na RAIDu 0.
Ovsem stejny efekt ma, kdyz udelate dva swap odily na ruznych discich a
nastavite jim stejnou prioritu. kernel to zblajzne bez problemu a bude
ty data rovnomerne rozkladat. Pod slovem rovnomerne rozumim dle
rychlosti, ja mam, napr. dva swapy jeden na IDE a jeden na SCSI a kdyz
se kouknu na vyuziti swap partition, tak na SCSI je toho 3*tak vic,
protoze je SCSI 3*tak rychlejsi.

Mirek Suchy