Jak zmenit v X rozliseni a zaroven virtualni obrazovku

Juraj Ziegler e na hq.sk
Úterý Září 11 13:29:12 CEST 2001

On Mon, Sep 10, 2001 at 11:25:21AM +0200, radek.karaffa na ct.cz wrote:

> Ano, to je i muj sen,
> obavam se ovsem, ze k tomu je potreba provest restart X-serveru.
> Podle mne X-server najede v jedinem rozliseni a virtualni velikost
> prepina WM.
> Proto take lze prepinat jen velikost (rozliseni) ale ne hloubku barev
> (16/24/32 bitu).
> Takze na tohle nepomuze Ctrl-Alt-[-+] ale nejaka davka co restartuje
> X-server v jinem rozliseni za chodu WM (napr. KDE), nejlepe ale ve
> spolupraci WM.

bs.

Ctrl-Alt-[-+] obsluhuje X server. A Window Manager ani iny klient o tom nic
nevie. A prave preto ze klienti o tom nevedia, tak sa nemeni Virtual
rozlisenie. Nepoznam X tak detailne, aby som vedel ci a aky je dovod, pre
ktory sa nemeni Virtual ( a teda sa to neoznamuje klientom), ale jednoducho to
tak nie je. Tipnem si, ze ten dovod bude podobny ako ten, pre ktory sa neda
menit farebna hlbka. Boli by to prilis velke zmeny pre klientov. Napr. chudak
GIMP, kresli si v 16 bitovom mode a zrazu ma 8 bitovy. Alebo xfish, ktory
mieni nabehnut iba na 8 bitovom displeji, a zrazu by mal 16 bitovy...

Cize ak chcete mat obcas rozlisenie 1024x768, musite vydrzat s virtualom
1024x768. Alebo rovno ostat v tom vyssom rozliseni. (Na mensom sa imho neda
pracovat poriadne :).

A napad s restartom X serveru, ktory sa tu spominal, je dost nerealny. Pretoze
ako nahle X server prestane fungovat (co je prvy krok restartu), tak ziadny z
klientov nema s kym komunikovat, strati spojenie, a tym padom skonci. Jedine
ze by sa X server vedel interne restartnut tak, aby si to klienti nevsimli, a
to si myslim nevie. Ved co ak by prave v momente restartu chceli kreslit, a
graficka karta by nebola inicializovana, alebo klienti vyuzivajuci 'xv'
extension...

[e]

ps. 50% z predosleho su moje dohady, X ozaj nepoznam tak detailne.