NIS a uzivatele bez hesla

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Září 11 14:42:08 CEST 2001

Prosim experty o vysvetleni zahady

Mam stary SunOS4.1.4 na SPARCU a na nem bezi NIS server.
Uzivatele ktere nechci zatim smazat blokuju v souladu se vsim co jsem kdy
cetl tim ze jim dam misto hesla hvezdicku.

A ted zahada - na strojich z RH6.1 (kde mam yp nastaveno tak ze se hleda
jak NIS tak lokalni passwd)  se takovy clovek muze prihlasit a heslo suse
oddtuknout prazdne a je v systemu !

Na jinych RH verzich to nedela a kdyz dam onu hvezdicku do lokalniho
passwd tak to taky nejde- jen to co jde pres NIS.

Muzete mi nekdo popsat jak probiha autentizace passwd pres NIS - co se
vechno vola a kdo nakonec povoli pristup. Kontroloval jsem rpm -V zda se
neco nezmenilo a zda se ze ne - takze ze by to byl BUG ?

Je mozne nejak stracovat login proces ? Hledal jsem i v PAMu ale nepomohlo
ani vyhozeni nullok .

BTW - V knizce o bezpecnosti UNIXU (Garfinkel , Spafford)se nedoporucuje
pres NIS sirit shadow
hesla ale radsi tam zapsat skutecna - Proc ?

Diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *