Dva seriove porty na jednom IRQ

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Středa Září 12 08:47:04 CEST 2001

> Ahoj,
>
> v PC mam 4 seriove porty ttyS0, 2 sdileji IRQ 4 a ttyS1, 3 IRQ 3. V
> jadru mam zapnute sdile IRQ (SHARE_SERIAL_IRQ nebo tak nejak). Pri
> bootu linux najde vsechny seriove porty na spravnych adresach a IRQ.
> Na ttyS0 je modem (pppd) a na ttyS2 je APC Smart UPS (apcupsd).
> Pokud neni modem aktivni, je komunikace s UPS bez problemu. V
> okamziku kdy spustim pppd tak modem zacne navazovat spojeni, ktere se
> ovsem rozpoji, nedojde k overeni hesla a zaroven apcupsd vyhlasi
> ztratu spojeni s UPS. Po vypnuti modemu (zabiti pppd) se komunikace s
> [...]

Taky zdravim,

nejsem nijak technicky znalej clovek, ale co je vec znama uz z dob DOSu ze
nejdou pouzit sparovane porty ((ttyS0 && ttyS2) || (ttyS1 && ttyS3))
najednou. Takze jakmile pripojite na seriovy port neco co potrebuje trvalou (
a vetsinou nedatovou napr. mys[jezisi, to zas budou hlasy o tom jakej sem
blbej a ze mys vlastne datuje. Dobre : NETERMINALOVOU] ) komunikaci, tak na
druhy port (z toho paru) uz se neda nic pripojit.

Takze (si jenom myslim) :

A) prehodit na jiny port ( jedno z toho).

nebo ( mozna )

B) nastavit (hardwarove nebo v BIOSu) porty tak, aby mel kazdej jiny IRQ.

Naopak ( na rozdil od kolegu) nejsem presvedcen o chybe hardware. Respektive
tato "chyba" tam je uz od specifikace PC seriovych portu. Tedy odjakziva.

--
S pozdravem
                 Kebert Martin