swap na RAID 1 ?

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Středa Září 12 08:28:16 CEST 2001

Zalezi na tom, co od toho raidu ocekavate. Jestli rychlost, pak obdobneho
efektu jako u raidu 0 dosahnete vyse popsanym zpusobem, cili delat kvuli
tomu raid0 je vlastne zbytecne pracne.

>  hm, a co spolehlivost? kvuli tomu se preci dela RAID1. Kdyz mate 2 disky
>  a na nich 2 swapy, tak v okamziku poruchy disku prijdete o cast pameti
>  a vse skonci nejspis padem systemu. Pokud je swap na RAID1, pobezi vse
>  (pravdepodobne) dal.

Ano, stabilita je duvod proc swapovat na raid1, o rychlosti to moc neni,
neco ziskate pri cteni tim, ze muzete cist z ohbou disku, ovsem jestli
nebude zapis o neco pomalejsi  zalezi hlavne na tom, jaky mate hw
(prece jen ten dvoji zapis ma vetsi rezii, zejmena na ide).

>  Nicmene pokud vim, tak RAID-howto zatim
>  nedoporucuje swap na RAID (informace z ledna 2001).

Presneji swapovat na raid1 muzete, ale s jednou vyjimkou: na jadrech
2.2.x neni bezpecne swapovat na raid1 na kterem probiha rekonstrukce:

- pokud v tom raid svazku nemate rezervni disk, tak musite po
  vymene disku s pripojenim swapu pockat, az rekonstrukce skonci
- pokud tam rezervni disk mate, pak byste na ten raid1 pod 2.2.x
  swapovat nemel vubec, protoze se rekonstrukce pole spusti
  automaticky po vypadku disku.

Na jadrech 2.4 je to bez problemu.

zdravi David Haring