Dva seriove porty na jednom IRQ

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Středa Září 12 09:45:00 CEST 2001

> Cerpam sve informace ze sysmanu a mu podobnych (duveryhodnych)
> zdroju. V jednom z nich popisuji 8250 a ten ma registr, ve kterem
> urcuje: zda tento port (COM/ttyS) vyvolal preruseni a pokud ano co ho
> vyvolalo, doslo k nacteni znaku, odeslani znaku nebo nastaveni stavu
> na lince/portu. Tento registr zdedili i 16450 a 16550, ktere jsou
> zakladem pro dnesni seriove porty. Rekl bych ze problem sdileni IRQ v
> DOSu nebyl na urovni HW ale v ovladacim SW.
>
> Pokud se mylim, tak me nekdo prosim vyvedte z omylu.
>
> Roman Pavera

V tomhle se nemylite. Krome malickosti. Nikoliv "zda tento port", ale "zda
tento par portu". Ktery to byl port, si uz musite zjistit sam. To ale
nemuzete, pokud mezitim (trvale) komunikujete s tim druhym portem. Pri mnou
nazvanem terminalovem provozu na to mate cas mezi jednotlivymi znaky(co bezi
na tom druhem portu). Proste mate dve "brany" pro ctyri porty. A oba porty
najednou neprojdou.
 Nevim, mam v tom fakt mlhu. Ale pamatuju is, ze ten problem nebyl ryze
softwarovy. Ze bylo nejake omezeni proc to nejde. Porty sice fungovaly oba,
ale ne najednou. A jako typicky priklad si beru prave seriovou mys. Pokud
jste mel mys na COM1 a na COM3 neco jinyho, tak se to chovalo vselijak,.
Nejspis podle toho jak se to vyspalo. Vetsinou zustalo zivy to, co bylo na
nizsim portu.
  Asi jsem mel mlcet. Akorat mi prijde normalni, ze kdyz na jeden port
pripojite neco "nestandardne komunikujiciho" tak jste o ten druhej port v
paru prisel. A nevidim v tom kusovou HW chybu. To je proste chyba PCckovych
seriovych portu obecne.

P.S.: za "nestandardne komunikujiciho"  si dosadte neco lepsiho. Mne v ten
moment nic jineho nenapadlo.

--
S pozdravem
                 Kebert Martin