Redhat 7.1 iso na sparc

Středa Září 12 23:43:15 CEST 2001

On Wed, 12 Sep 2001, Kilian Igor wrote:

> Vie niekto, ci existuje a ak ano kde sa nachadza RedHat 7.1 ISO immage
> pre Sparc (SUNovsky HW)??? Ja som zatial nasiel na sparc iba RH 6.2.

Podporovane platformy jsou nyni uz jen Intel, Alpha a Intel64. Sparc ma
funkcni podporu (jadro, kompilator) jen pro stare stroje, novy HW je bez
dokumentace a vyraznejsi podpory samotneho Sunu, takze se vyvoj distribuce
nevyplati (zisk je mensi, nez naklady).

Osobne si myslim, ze za soucasne situace je perspektivni akorat ia64,
protoze Alpha konci (procesor EV7 ma byt sice uveden, ale kdo vi, jak to
dopadne). Sparc se tim dostane do pozice, kdy si bude moct diktovat
podminky a stane se nezavislejsim, protoze prijde o konkurenci. Je otazka,
zda AMD a Intel s ia64 budou pro nej vetsi ci mensi konkurence
(technologie Alphy se pouziva u AMD na jejich Athlonech & spol).

Ukonceni podpory platformy Sunu IMHO souviselo se zavedenim uspornych
opatreni nekdy na zacatku tohodle roku (resp. uz v minulem roce - hlavne
asi snaha dostat se do zisku, aby si udrzeli pozici na burze pri
vseobecnem poklesu IT a dot.com akcii).

--
                        Milan Kerslager