gateway nebo proxy

damned lek.pbpe na cbox.cz
Středa Září 12 21:57:57 CEST 2001

dobry den,

jiz delsi dobu se pokousim nastudovat informace o sitich,
abych spravne nastavil svoji masinu. prelouskal jsem
net_veci v ldp, ale porad mi neni jasne, jak mam vlastne
nastavit svuj stroj, kdyz se k inetu pripojuji prez proxynu
na masine s windows.

mam si ji nastavit jako gateway? nebo jako co? ted jsem
totiz odkazany pouze na programy, ktere mi dovoluji
pripojeni prez proxy server. maximalne jsem schopny si na te
masine namapovat nejaky port (to ale ne vzdy funguje).
nebo na tom pocitaci musi bezet nejaky jiny program (server)
aby mohla fungovat jako gateway?

a co si mam nastavit jako DNS? na svem pocitaci vlastni DNS
neprovozuji. a na te proxyne jde nastavit nejaky
DNS_forwarder.

snad ma situace neni tak nestandartni. (v linuxu se mi
nepodarilo najit modem tak jsem ho pichnul do win_masiny).

IP adresu jsem zvolil 192.168.0.2
(win_masina 192.168.0.1). neni treba bota v tom, ze se ty
pripojeny masine dynamicky prideli IP adresa po pripojeni a
tak moje pokusy s nastavenim jeho puvodni IP jako svou
gateway selhavaji?

v navodech je napsano, ze mi poskytovatel sdeli moji IP ale
on
mi pokazde prideli jinou.

jak sami vidite, pekne v tom tapu. kdybyste mi prosim
doporucili alespon nejakou literaturu, kde je to dobre
vysvetlene (anglictinu moc neovladam)...

kazdopadne vam budu vdecny za jakoukoli radu ci vysvetleni.

diky, cezi

mam RH 7.0.