passwd a hviezdicka

Martin Spevak singer na fornax.elf.stuba.sk
Pátek Září 14 19:58:44 CEST 2001

doteraz som si myslel, ze ak chcem zablokovat uzivatelovi pristum staci
dat do /etc/passwd pred heslo hviezdicku (pisane napr v Bezpecnost unixu a
internetu v praxi....) Dostali sme do prace router, zmenili sme si hesla a
a providerovi sme dali pred heslo *, pre pripad, ze by sme mu niekedy
povolili pristup. Lenze on sa prishlasoval aj cez toto heslo. Na server
bolo povolene iba ssh (nic viac). Ked som mu povedal, ze heslo bolo
zrusene hviezdicou, tak ma vysmiali, ze si mam precitat manual.. ze sa to
da obist?.. no ked si uvedomim, ze v skole nam takto zakazovali pristup,
nemala by to byt pravda.. alebo sa mylim?.. ako sa to da? ako sa da proti
tomu branit?

				singer

         _____
 /____/  /_/   /_/ /_/ _\__, /  \___/ /_/ singer na fornax.elf.stuba.sk      /
                       /____/             http://fornax.elf.stuba.sk/~singer
Martin Spevak				  tel.c.: +421 07 - 448 888 05  /
Na pasekach 14, 831 06 Bratislava, Slovensko___________________________/