xinetd a syslog

Jiri Prchal Jiri.Prchal na pvt.cz
Pondělí Září 17 14:24:40 CEST 2001

Michal David wrote:

>Dobrý den,
>dáte mi někdo tip jak nakonfigurovat xinetd aby syslog zaznamenával systémové zprávy z jiného zdroje než je stroj na kterém běží? Potřebuji sbírat sytémové zprávy z CISCO routeru

   Je treba spustit s parametrem -r aby prijmal zpravy i ze site.
Syslogd se spousti jako standalone
pri startu systemu, proto je prislusny switch potreba pridat do
startovaciho skriptu syslogd
Napr. do /etc/rc.d/initd/syslog v casti start  takto:
   daemon syslogd -m 0 -r

Je take vhodne pouzit jine zarizeni (facility) nez pro std. systemove
zpravy.
Pak do /etc/syslog.conf pridate napr.:
  local1.*              /var/log/logy.txt

Na Ciscu pak zbyva pridat do konfigurace napr.:
logging facility local1
logging source-interface Ethernet0
logging IP.adresa.stroje.sesyslogd

  Jirka Prchal