passwd a hviezdicka

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Úterý Září 18 12:21:22 CEST 2001

Marek Jaros wrote:

> s tim bych si dovolil nesouhlasit, je pravda ze man sshd pise:
>                                                        ^
> ~~~ cut ~~~
>      When a user successfully logs in, sshd does the following:
>
>            1.   If the login is on a tty, and no command has been specified,
>                 prints last login time and /etc/motd (unless prevented in the
>                 configuration file or by $HOME/.hushlogin; see the FILES sec-
>                 tion).
>            9.   Runs user's shell or command.
> ~~~ end ~~~
>
> ale realizuje se to tak ze command je predan shellu jako parametr, takze:
> [...]

*** Ha.. obavam se, ze jsem se trochu unahlil. Moje zkusenost byla z
nejake pomerne hodne stare RedHat distribuce, kde jsem potreboval mit
usera bez hesla, kteremu se po prilogovanin spustilo dosemu s jistou
aplikaci. PO nejake dobe provozu jsem zjistil, ze prestoze dosemu bylo
nastaveno jako shell se na ten stroj dalo pripojit primo do shellu a
neco tam provadet (v ramzi prav toho uzivatele), navic slo pouzivat scp
takze se ze systemu dalo cokoliv vykopirovat.

Pokud je shell /bin/false tak to v soucasne dobe taktopskutecne obejit
nelze, resp. nepodarilo se mi moji zkusenost zopakovat.

Honza

--