MB pro postovni server + zkusenosti

Úterý Září 18 15:09:58 CEST 2001

On Tue, 18 Sep 2001, Martin Duda wrote:

> planuji prestavbu naseho stavajiciho mail serveru (P200 Intel) pro asi
> 300-350 uzivatelu, ktery zacina nestihat. Rad bych pouzil procesor od
> AMD Duron/Thunderbird 900MHz-1GHz. To znamena, ze stojim pred
> rozhodnutim jaky MB pouzit. Prohledal jsem archiv teto konference a take
> archiv http://hardware.penguin.cz/ a dospel jsem k nasledujicim
> kandidatum:
> Asus A7V, Abit KT7, Abit A7V a take mozna Soltek
> V konferenci ovsem probehli nejake "protesty" vuci cipsetum VIA( KT133A,
> VT82C686A/B). Pokud jsem to dobre pochopil, tak se to tyka EIDE/UDMA,
> [...]

Problem je v tom, ze ty desky se lisi kus od kusu a nezavisi to na znacce
ani cisle na chipsetu. Mel jsem pripad stejnych desek, ktere se hryzaly a
stejnych, ktere se nehryzaly.

Nejjednodussi je vyzkouset a kdyztak vratit. U nekterych pomohl update
BIOSu (nekolik desek Matsonic 8127C), u jinych pouziti jadra 2.2.19 (QDI
KinetiZ 7T), u nekterych aplikace patche, nekdy naopak odstraneni patche
pro VIA u jinych pak zkratka nic.

Problemy se tykaji jakychsi bufferu na svabech PCI sbernice (a jejich
pretekani), takze problem muze byt pri intenzivnim nebo busmaster I/O tak
jako tak. VIA mlci a tak se to tezko opravuje....

Nicmene sam VIA chipsety pouzivam, takze spis jde o "smulu". Alan Cox
napsal, ze VIA je lowend a jako takovy se o nem musi premyslet.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz