Kterou implementaci VLAN?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Září 18 15:10:50 CEST 2001

On Tue, 18 Sep 2001, Jan Kasprzak wrote:

> 	Kterou implementaci VLAN (dot1q) pouzivate? Vim o dvou:
>
> http://vlan.sourceforge.net/

Tohle jsem vyzkousel s 2.4.2 . Po opatchovani karet (vetsi velikost paketu o
4Byte) to chodilo v testovacim provozu.

> http://scry.wanfear.com/~greear/vlan.html

Ted pouzivam tohle. Jsou tam i patche pro karty a patch pro upravu redhatiho
skriptu networks takze lze VLAN interfejsy vytvaret pridavanim souboru do
network-skripts

> 	Ta druha ma hezci stranky :-) a ma tam patch pro 2.4.8, zatimco
> ta prvni pro 2.4.5.
>
> 	Mate s tim nekdo nejake blizsi zkusenosti?

I ta druha varianta mi bezproblemu chodila s jadrem 2.4.8 s kartou s
chipsetem tulip. Nicmene narazil jsem na problem s gigabitovou kartou 3COM
driver acenic . Nevim jetli to bylo tim VLAN patchem ale PC po nahozeni
acenic modulu a interfejsu nad nim tvrde tuhlo. Nejdriv jsem podezrival
BIRDa ale pak jsem zjistil ze ten to jen urychluje tim jako posila OSPF
hello do vsech iface a ze to vytuhne i bez nej. Sjel jsem na kernel 2.4.7
se stejnym vysledkem, ted mam 2.4.3 a je to stabilni krome rebootu kdy
PC obcas vytuhne pri rebootu kdyz rusi eth1 (acenic modul). Nevyzkousel jsem
zda to bude blbnout i bec VLAN opatchovani, ale vzhledem k tomu ze ten samy
VLAN kernel s tulip modulem beha bez nejmensich potizi, predpokladam chybu
v tom acenic modulu v novejsisch kernelech ...