GPM bez copy&paste

Richard Richter richter na bgs.sk
Úterý Září 18 20:12:40 CEST 2001

And the story continues... :-)))

> [...]
>  : Ten subjekt, to neni pozadavek, ale vada. :-) To se ma tak, ze nejprve gpm
de
>  : dobre - a pak, nevim presne v kterem momentu a co za to muze, proste
prestane
>  : fungovat stredni tlacitko. Nemusim asi nikomu vysvetlovat, jak je obcas
vhodne.
>  : Presne takhle jsem dopadl na RedHatu 6.2 - po jiste dobe proste konec.
>  : Reinstalace nepomaha. Momentalne jedu Debiana, na zacatku vse slapalo, ted
>    ^^^^^^^^^^^
> to znamena ze sa to stalo raz a odvtedy nejde stredne tlacitko?

Absolutne presne, je naprosto ignorovano.

> Pomoze niekolkokrat rychle za sebou stlacit naraz prve a druhe
> tlacitko a gpm si vsimne ze boli spustene a uz to ide dalej
> (reboot samozrejme pomoze tiez)

Tak tohle by mne nenapadlo, ale pomaha - a dostal jsem se do druhe faze, kterou
jsem uz take zazil na RH6.2 - a ted to mam i na debianovi (evidentne si to gpm s
sebou nosi :-)). Totiz:

VSECHNY znaky s diakritikou (mam iso-8859-2 font na konzole) se mi pastujou v
spravnem poradi - jine znaky nikolvek - to plati pro bash (mozna i jinde).
Ale dam li cat a konzola ceka na vstup, ktery ale nespracovava, pro kazdy bezny
znak bez diakritiky se objevi ^@ (jako jeden znak) - bash to mozna nejak bajt po
bajtu chrousta - proto ignoruje nediakriticke znaky. Divny, divny...

Opet jen - uz jsem to zazil.

No - ted jsem si to vyskousel: ROZLUSTENI:

consolechars -d
A jede to...
consolechars -f lat2-16
A taky jede!
consolechars -f vlat2-16s
A nejede! :-))) Tenhle font ma tu proklatou tabulku (psf{add,get,strip}table),
ktera dokaze takove divy, ze kamos ma font Win-1250 a vsechny texty Latin2 a
stejne mu to dobre zobrazuje! :-) Jen se pak obcas divi, kdyz mu to dela divy
(ted uz nevim, co mu vadilo).

Kazdopadne: Co na te tabulce GPM vadi?

Virgo

PS: A ted abych kamosum vysvetloval, ze kvuli tomu, ze jsem jim psfaddtable
pouzil na font, aby nemeli problemy, maj problemy s GPM. ;-)

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.