jadro 2.4.x a vytizeni praci s diskem

Středa Září 19 17:43:10 CEST 2001

On Sun, 16 Sep 2001, Míla Kuchta wrote:

> To mate svatou pravdu.

Hlavne aby se to casem objevilo v nejakych svatych knihach. ;)

> O pameti jsem nemluvil.

Mel jsem dojem, ze ten problem spociva v tom, ze I/O intenzivni uloha
(napr. find nebo prehravani MP3) zkonfiskuje veskerou pamet na buffery a
ostatni ulohy vystrnadi na swap, coz vede k jejich prisernemu zpomaleni.

Kdyby byl problem v CPU -- ulohy cekajici na I/O by sedely na procesoru
a nechtely ho pujcit ostatnim (co by asi tak delaly? aktivni cekani?),
tak by to bylo jeste patologictejsi, ale povaha problemu by asi byla
uplne jina.

> Jde o to, jestli logika, ktera to zjistuje neni slozitejsi (a tedy
> vypocetne narocnejsi) nez osvedceny mechanismus starnuti stranek.

Ani ne. Sekvencni pristupy jsou stejne detekovany kvuli read-ahead.