Linux - instalace ve Win98SE ?

Jakub Moc Jakub.Moc na volny.cz
Čtvrtek Září 20 12:52:05 CEST 2001

No, co vam mohu poradit jako uzivateli zvyklemu na Windows. Sezente si Partition Magic 6.0 nebo 7.0 (horka novinka ;), zmensete partition s Windows. Ma to krasne klikaci relativne blbuvzdorne graficke rozhrani (dokonce i pokud se to spusti ze dvou vytvorenych bootovacich disket a ne z Windows), hezky to vypada, je to nazorne, windowsackou partition s tim bez problemu zvladnete zmensit. Pak si tam vytvorte jeden oddil pro swap (typ Linux swap - staci tak 256-512 MB), jeden Linux ext2 (na zbytek disku).

Restartujte, strcte do CDROMky nejake instalacni CD Linuxu s nejakou novou distribuci a zkuste to nainstalovat. Pokud se to nepovede, muzete pokus zopakovat - treba i nekolikrat ;) Instalace novych ditribuci je dosti woknoidni, probiha v grafickem rozhrani (s 64MB RAM urcite bude chodit), muzete klikat mysi, jsou tam obvykle predvolene konfigurace (pro zacatek doporucuji cosi jako dialup workstation s KDE).

Pri instalaci LILO nedavejte instalalovat do MBR, ale na oddil, kde je Linux (obvykle /dev/hda? - misto toho otazniku patri cislo oddilu ext2) Pokud si nechate vytvorit startovaci disket, muzete bootovat s ni, pokud chcete klikaci bootmanazer, doporucuji XOSL (http://www.xosl.org, http://xosl.zde.cz ceska verze). Linux i mnoho jinych operacnich systemu nabootuje zcela bez problemu, zdarma a siroke moznosti nastaveni.

Tak si to uzijte. ;)

P.S. Jestli se opravdu nemuzete zbavit strachu ze ztraty dat, existuje treba Norton Ghost, ktery vam vase oblibena Wokna kompletne zazalohuje, potrebujete jenom vypalovacku a par prazdnych medii. ;)o Pokud se neco nepovede, lze z teto zalohy obnovit kompletne disk do puvodni podoby. Wokenici doporucuji jako casove nesrovnatelne efektivnejsi nahradu periodicke reinstalace. :-D