Linux - instalace ve Win98SE ?

Jakub Moc Jakub.Moc na volny.cz
Sobota Září 22 14:28:02 CEST 2001

>Nac shanet PM, kdyz to umi instalacni program sam?
>Mandrake 8.0 na pozadani zmensi velikost Win$$ partisny a provede vse, je
>to pochopitelne klikaci a tahaci, je to dokonce pocestene, takze to snad
>uz ani nemuze byt jednodussi!

Mandrake mozna ano, o ostatnich distribucich nevim a krom toho ten PM mam
narozdil od jinych utilit odzkouseny a nikdy jsem nemel problem. ;)

>Presne tak, po zvoleni Doporucena instalace v MDK je potreba odpovedet
>radove na dalsich 5-6 otazek, to snad zvladne uplne kazdy.

No, tady se shodneme, mam dojem, ze je to minimalne stejne jednoduche jako u
Windows, a navic bez restartu.

>Tak zde je opet MDK trochu chytrejsi a snazi se tento problem resit.
>Pokud na disku nalezne boot sektor od WinXXXX, tak ho nabidne jako polozku
>menu pro LILO, ktere je navic krasne graficke, je to soucast instalacniho
>procesu, nabidne i bootovani z diskety, takze opravdu neni potreba cokoliv
>kamkoliv instalovat ci stahovat.

To umi tusim i RedHat a dalsi distribuce, ovsem jaksi ten XOSL lze
konfugurovat podle potreby bez jakekoliv nutnosti bootovat do jineho OS, a
bez urazky graficke rozhrani je oproti LILO jaksi nebe a dudy. ;o)

>I v tomto pripade je pripraven MDK pomoci, distribuci lze nainstalovat
>primo do oddilu s Windows, takze se nemusi rozdelovat vubec nic.

To ano, stejne tak RedHat u poslednich dostribuci, jen mi jaksi prijde tento
typ instalace slozitejsi nez to nainstalovat na ext2. :)