Síťový problém (že by ARP?)

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Sobota Září 22 22:29:31 CEST 2001

Krásného dne přeji,

předem se omlouvám za rozvláčný popis problému, který je však o to
zajímavější :-)

Mám tady notebook (HP Omnibook 5000C), na který jsem nainstaloval
RH Linux 6.2, tedy jádro 2.2.14-??? (patche od RH) s pcmcia. Když tam
založím PCMCIA síťovku (Xircom CE3-10/100 Fast Ethernet, modul
xirc2ps_cs) tak se pěkně inicializuje a můžu do sítě.

Zkompiloval jsem si kvůli některým vlastnostem (APM) jádro 2.2.19, stáhl
si z SourceForge poslední PCMCIA-CS (3.1.29), zkompiloval, nainstaloval,
restartoval. Všechno bylo OK, síťovka byla také rozpoznána. Když jsem se
ale pokusil pingnout na druhý počítač, pakety se nevracely.

Co jsem zjistil (tcpdump je spouštěný na velkém počítači):
- pakety odchází z notebooku (hub blikal)
- pakety došly na velký počítač (tcpdump, navíc se v /proc/net/arp
  objevila MAC i IP adresa síťovky v notebooku)
- velký počítač se pokusil odpovědět (tcpdump)
- ptal se ARPem na adresu notebooku a ten mu neodpověděl (tcpdump)
- takže pakety nejspíš nebylo kam směřovat.

  Napadá někoho, kde může být chyba?
  Existuje nějaká oblíbená chyba při kompilaci PCMCIA supportu?

Po návratu k jádru 2.2.14 vše běží OK. U 2.2.14 se mi nechce zůstávat
neb pokud mne paměť neklame, tak ve 2.2.18 je opravena nějaká chyba
týkající se TCP (ten notebook se občas používá jako web server :-)

Za jakoukoliv radu děkuji

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan < veros @ tac . cz >