staticke routovani - nastaveni pro celou sit

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Září 26 07:16:05 CEST 2001

Dobry den

potreboval bych navest na dokumentaci.

Mam sit, 192.168.1.0, ktera je zamaskovana firewallem, ktery je pro
lokalni pocitace default gateway. Toto mam nastaveno v dhcp. Problem
nastave v pripade, ze se pripojim modemem k jednomu z pocitacu. Pridelim
mu adresu ze site 192.168.2.0 a chtel bych s nim pracovat v lokalni siti
a dostat se i ven. Ven to neni problem: pokud to nastavim na GW, tak vse
funguje. Pokud se chci ale dostat pomoci ssh na nejaky lokalni stroj,
nefunguje mi to, dokud na nem nenastavim routovani s novym GW pro sit
192.168.2.0. Je to tak normalni?

Po nastaveni routovani na defaultnim GW a pocitaci pres ktery se
pripojuji, mi funguje ping na vsechny lokalni i venkovni pocitace. Ale
napr. telnet, ssh nefunguji. Znamena to, ze ping nejde pomoci
routovacich tabulek, nebo je zpracovava nejak jinak?

Je nejaka cesta jak nastavit staticke routovaci tabulky centralne (NIS,
DHCP) nebo to musim udelat rucne? Jde to vubec rucne nastavit na Win
klientech? Nebo se ro resi dynamickym routovani pres route?

Uvitam vsechny podnety, i odkazy na nejakou dobrou dokumentaci.

Pavel