odchazi harddisk?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Středa Září 26 10:17:52 CEST 2001

> Zdar, co si mam myslet o techto hlaskach?
  Myslet si muzes co chces ;-)

> Sep 25 12:43:09 zoja kernel: hda: write_intr: error=0x10 { SectorIdNotFound
> }, CHS=903/15/13, sector=13015
> Sep 25 12:53:10 zoja kernel: hda: write_intr error1: nr_sectors=1, stat=0x51
> Sep 25 12:53:10 zoja kernel: hda: write_intr: status=0x51 { DriveReady
> SeekComplete Error }
  Co je to za disk, na jakem radici. Jak je stary, v jake poloze je provozovan,
co vyluzuje za zvuky, a hlasky se objevuji az posledni dobou?

> Posledni dobou se mi objevuji v logu. Zkusil jsem pustit badblocks a fsck a
> par vadnych bloku se naslo, ale hlasky se objevuji dal.
  Hmm., pokud to naslo par bloku, musis rict filesystemu ze ty bloky nema
pouzivat. Badblocks sam o sobe je pouze disgnosticky nastroj, problemy
neresi ale vyhledava.
  Neprovozujes ho v rychlym modu ve kterym by nemusel fungovat? Zkus pouzit
treba PIO3, pokud se to nezlepsi je disk v haji.
  Budu hadat. Je to 3 roky stary WD par tydnu po zaruce a dosly mu veskere
volne sektory, ktere preklada bez vedomi a svedomi admina. Na takovy disk
slapni.

> Diky.
> --
> Pavel Kraus
> PGP FP: 92AE 470D 5083 61FC DEB4  384E 30D8 0CAE 3A0F F778
S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz