XFree3.3.6 podivny gr. efekt

Středa Září 26 17:50:59 CEST 2001

On Tue, 25 Sep 2001, Jan Klugl wrote:

> mam takovy, i kdyz ne fatalni, problem: Pokud v XFree delam
> jiste operace [napr. v xv oznacovani ctverce pro grabovani,
> v NN mailu zmena pomeru oken hlavicky/tela, v win4lin temer
> jakykoli resize], zinvertuje se mi blize nedefinovana cast
> obrazovky [ne ta 'oznacovana', proste nejaka cast], obvykle
> tak ctvrtina az tretina cele plochy. Nekdy ta inverze zustane
> [win4lin]. Pouzivam fvwm2, hw Savage4. Zvlastni ze kolegovi
> s KDE a stejnym hw to nedela.

Mam takovy dojem, ze uz je to takove specifikum vyrobku teto firmy, ze
nektere akcelerovane operace maji necekane nasledky. Sveho casu jsem si
s jednou takovou hral a zjistil jsem, ze nektere slozitejsi operace, ktere
XF86 v dobre vire pouzivalo, zpusobovaly destrukci nahodnych kusu
videopameti (zvlaste zabavne to bylo, kdyz se strefil do mist, kde byly
kesovane fonty...pak to vypadalo, jako kdyz pismenka dostala rakovinu).
Pote, co jsem metodou pokus-omyl odkomentoval ruzne casti driveru, to
celkem prestalo blbnout.

Mam podezreni (ale muze to byt jen paranoidni vize), ze vyrobce to resil
tak, ze u kazde serie (nebo mozna i kusu) experimentalne zjistil, co
nefunguje dobre, a pak upravil driver pro Windows, aby ty problemove
operace nepouzival. Jeste ze uz S3 zmizelo (vicemene) v propadlisti dejin.

> Zjistil jsem ze option noaccel zabere, ale pak se s tim neda
> delat. XServer pochazi primo od S3 bez dokumentace.

XServer primo od S3?