Problém s LILO - delší story...

Jakub Moc Jakub.Moc na volny.cz
Neděle Září 30 10:06:10 CEST 2001

Po upgradu jádra na 2.4.10 se mi stala celkem nepříjemná věc: přidal jsem
nové jádro do lilo.conf, /sbin/lilo a měl jsem věc za vyřízenou. Ovšem po
restartu nepříjemné převapení: LILO se jaksi "zacyklilo" a po vybrání
libovolné položky se spouštělo pořád znova. :-(

Nakonec jsem nabootoval z SuSE LiveEval CD - mám bohužel disk na HPT370
řadiči a bootovací CD RH 6.2 to jaksi nezvládá ;o), no konečně to CDčko
přišlo vhod. :)

mount /dev/hde7 /mnt
chroot /mnt
Zazálohoval jsem lilo.conf a upravil ho tak, že jsem všude místo /dev/hda(7)
narval /dev/hde7 (takhle to naběhne z toho SuSE CD)
/sbin/lilo
restart

Grrrrrrr. Invalid compressed format. System halted.

Takže znova, s tím rozdílem, že jsem z lilo.conf smazal všechny položky
kromě jádra 2.4.10 a předchozího 2.4.9
Restart. Všechno funguje! RedHat normálně nabootoval. :-OOO Obnovil jsem
zazálohované lilo.conf, /sbin/lilo, restart, LIL-, výtuh. Grrrr. Takhle
ještě jednou dokola, no docela jsem se vyblbnul ;o) nakonec jsem dokonce
překompiloval LILO (verze 21.6), není to nic platné. Prostě pokud nechám
lilo.conf tak, že je tam těch cca 10 položek z předchozích upgradů kernelu -
nějak se to za ty roky nahromadilo ;o) tak to nenabootuje, ani kdybych se na
hlavu stavěl. Pokud tam nechám jenom poslední dvě verze jádra, všechno bez
problémů funguje. :-OOO

Nemá s tím někdo nějakou zkušenost? Má LILO nějaké omezení počtu položek,
které mohou být v lilo.conf? LILO mám nainstalováno na ext2, ne v MBR.
Jestli ano, kolik těch položek může být - nemám chuť s tím experimentovat,
ona záchranná procedura je poněkud časově náročnější... Nebo jsem úplně
blbej já a chyba je mezi židlí a klávesnicí? :-D V lilo.conf chyba není, to
jsem kontroloval asi desetkrát a krom toho se tam nic nezměnilo kromě
přidání poslední verze jádra.

Díky za případné nápady.

Jakub Moc