RPM: syntaxe BuildPrereq

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Úterý Duben 2 11:00:50 CEST 2002

Dobry den.

Mohl byste mi nekdo poradit, kde hledat dokumentaci pro .spec soubor pro
vytvareni rpm. Vytvarim si balicek pro PHP-4.0.6 rozsireny o podporu
mssql/sybase a interbase, ... a narazil jsem na nekolik drobnych
problemu.

U interbase existuje vice balicku, ktere resi v podstate to same:
FirebirdCS-1.0.0.796-0.i386.rpm
FirebirdSS-1.0.0.796-0.i386.rpm
InterBaseCS-6.0-2rh70.i386.rpm
InterBaseSS-6.0-2rh70.i386.rpm

Pro preklad bych chtel zadat, ze jeden z nich musi byt pritomen, ale
nevim, jak a zda vubec lze zapsat, ze to vyzaduje jedno NEBO druhe...

moje predstava byla asi takova:
BuildPrereq: FirebirdCS OR FirebirdSS OR InterBaseCS OR InterBaseSS

coz nejde. Hledal jsem ruzne priklady, nasel jsem par moznosti:
oddelovat carkami nebo jen mezerami, ale oboji je zrejme pro AND

napr:
BuildPrereq: apache-devel, db2-devel, db3-devel, gdbm-devel
BuildPrereq: autoconf, automake, libtool

Nakonec jsem to obesel, pres test existence hlavickovych souboru:
BuildPrereq: /usr/include/gds.h     /usr/include/ibase.h
BuildPrereq: /usr/include/iberror.h /usr/include/ib_util.h

ale zajima me,

1) jde to nejak?
2) existuje nekde popis syntaxe .spec, hledal jsem vsude mozne, ale nic
   krome zakladnich informaci v maximum rpm (ktere je navic pomerne
   zaostale), jsem neobjevil.
3) V pripade nutnosti, bych prohledaval i zdrojaky, ale nevim, zda
   v nich jsou takoveto informace k nalezeni.

Druha cast dotazu:

pri instalaci mi php-interbase hlasi:
rpm -ivh php-interbase-4.0.6-15tms.i386.rpm
chyba: nevyresene závislosti:
	libgds.so je nutné pro php-interbase-4.0.6-15tms

V na disku i RPM databazi dana knihovna je:
rpm -qf /usr/lib/libgds.so
FirebirdCS-1.0.0.796-0

ale nevypise se na dotaz:
rpm -q --whatprovides libgds.so
zádný balícek neposkytuje libgds.so

4) jde to obejit, bez rekompilace balicku FirebirdCS-1.0.0.796-0, tak
   abych nemusel php-interbase instalovat pomoci --nodeps?

Existuje k RPM nejaka opravdu poradna dokumentace, tj. aby mi odpovedela
na tyto dotazy?

Pavel

i kdyz je dana knihovna na disku, ale zrejme neni v RPM databazi, tj.
balicek firebird ji nevyexportuje jako

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o., http://www.tmapy.cz