DNS primar, sekundar

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Úterý Duben 2 12:50:43 CEST 2002

On Tue, Apr 02, 2002 at 12:18:45PM +0200, Jiri Netolicky wrote:
> Přeji hezký den,
> chtěl jsem se zeptat. Mějme doménu a k ni primární a
> sekundární nameservery. Pokud některy počítaču
> v internetu davá dotaz na jméno z této domény. Je někde
> předepsáno, že se má ptát nejdříve primárního serveru
> a potom sekundárního, nebo jsou si tyto dva servery naprosto
> rovnocené a zaleží na klientovi, který z nich si vybere?

Existují pouze dva druhy DNS serverů, autoritativní a neautoritativní.
Klienta nezajímá, zda-li je server od kterého získal odpověď master nebo
slave, oba dva jsou pro něj stejně autoritativní.

Klient se většinou neptá přímo autoritativního serveru, ale uspokojí jej
neautoritativní odpověď z cache některého z mezilehlých resolverů.

Vztah master-slave se uplatňuje pouze při distribuci zónových záznamů
mezi nameservery.

--
/*   Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
     UNIS Computers, spol.s r.o.   mpetricek na uniscomp.cz