vymazanie disku

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Duben 2 13:56:52 CEST 2002

On Tue, 2 Apr 2002, Cigas Marian wrote:

> Moze sa "sam" vymazat komplet cely linuxovy disk (RH 5.2)? Filesystemy
> ostali zachovane, ale nie je na nich ani jeden subor. Jedine co som na celom
> disku nasiel bol subor .bash-profile a v nom boli dva riadky:
> shutdow -y now      # aj s tou chybou
> reboot

No, tak to bych rekl, ze jste mel nejakou nezvanou navstevu, ktera ani
neumi napsat slovo "shutdown", ale rm -rf / ji nekdo naucil.

Mel jste na tom redhatu nejake lokalni uzivatele, kteri se prihlasovali
zvenku (a byla eventualni moznost, ze jim nekdo ukradne heslo/klic k
ssh?)? Mel jste aplikovane vsechny bezpecnostni patche (alespon na sitove
demony, ktere poslouchaly do Internetu)? IMHO udrzovat RedHatem jiz
nepodporovany 5.2 v bezpecnem stavu vyzaduje ponekud vice casu, nez
podporovany system, pro ktery RedHat vydava updaty.

> Moze ist o HW alebo systemovy chybu, alebo v tom ma niekto prsty? Stacil by
> na to prikaz rm -r * spusteny v / (ale bezny uzivatelia nemaju pristup ako
> root)?

Ano, stacil (s parameterm -f, jinak by chudak hacker asi to "y" na sve
klavesnici promackl ;) ).
Nekdo se Vam tam, at uz jakkoliv, dostal k rootovskemu uctu, napsal rm -rf
/, coz zrusilo i ten .bash_history, ktery pak ale jeste v pameti natazeny
bash znova promptne vytvoril pri tom, co byly zadany ty dva prikazy, co
Vam v .bash_history zbyly.

--
JiKos.