zjisteni IP adresy v shell-scriptu

Michal Polák michal.polak na turboconsult.cz
Středa Duben 3 07:49:41 CEST 2002

Dekuji vsem za odpoved.

Velmi me prekvapilo, ze vesmes za nejjednodussi povazujete rozparserovat
vystup ifconfig. A jak mnozi spravne pisi - "co je na tom tezkeho" ? "Nic",
souhlasim ja.
Ale povazuji to za krajne nesystemove reseni a jak pan Ludvig pise, je to
proti memu nabozenskemu presvedceni. Proc ?

Ponechme stranou vety typu "ale takhle je to zvykem v UNIX like prostredi
delat".
Me se proste nelibi spolehat se na format vystupu nejakeho prikazu obecne.
Protoze za cas povysim distribuci, pripadne ji zmenim, tedy zmeni se i verze
pouzivanych programu/prikazu a polovina mych veci prestane chodit a budu
tezko dohledavat, cim je to zpusobeno, pripadne predelavat parserovaci
pravidla, protoze nekde pribyla kuprikladu carka.
A to nemluvim o tom, ze treba v nasem pripade s ifconfig se muze vystup
menit napr. v zavisloti na hardware (napr. udaje poskytnute ovladacem sitove
karty). Je nekde popsan presny popis vystupu ifconfig ? A publikovany zmeny
ve formatu vystupu s ohledem na verzi ?

Ja jsem spise ocekaval, ze existuje nejaka utilitka (kterou jsem prehledl,
anebo primo ifconfig), ktera nejenom ze umi zobrazit souhrn informaci, ale i
nejakym parametrem ovlivnim co za dilci udaj ma byt na vystupu.

Ale treba mi namitnete, ze stejne jako se muze zmenit vystup programu, muze
se zmenit i jeho rozhrani.
Muze, a mozna i se stejnou pravdepodobnosti. Mozna i proto mame stale pri
prihlasovani Password s velkym P.

Mozna mate pravdu v tom, ze stejnou zavislost (jako parserovat vystup
ifconfig) bych ziskal i programkem v Perlu nebo C, ktery bych si eventuelne
zbastlil.

Nicmene dekuji a v prvni iteraci reseni meho problemu dam na vase rady a
rozparseruju obsah vystupu prikazu ifconfig.
--
Michal Polak
system programmer, TurboConsult s.r.o.

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have another
glass.
"Michal Ludvig" <michal-linux na logix.cz> píše v diskusním příspěvku
news:3CA9B085.3090707 na logix.cz...
Michal Polák wrote:
> Jak v shell-scriptu co nejjednoduseji (tedy ne parserovanim vystupu
> ifconfig) priradim do promenne IP adresu daneho sitoveho rozhrani (eth0
> atp.) ?

Vam nabozenske presvedceni nedovoluje parsovat vystup ifconfigu, nebo
proc se tomu branite?
IMHO je to nejjednodussi cesta, ale kdyz jste ji predem zavrhnul...

ML