zalohovani adresare spustene v cronu

Kozlik Roman, Ing. kozlik na hour.sk
Středa Duben 3 10:19:40 CEST 2002

> DD,
> potrebuji na svem serveru zalohovat nekolik adresaru. Nevim, jakym
> zpusobem to nejefektivneji resit. Napadlo mne, v cronu spoustet batch,
> ktery zabali konkretni adresar, a posle ho ftpkem na jiny server.
> Bohuzel nevim, jak to udelat.
> Poradite mi nekdo, nebo mate lepsi napad, jak toto resit?

Ja riesim zalohu systemovych suborov takto (subor sa zaroven posle na mail)
:
-------------------------Zaciatok
scriptu----------------------------------------
#!/bin/sh

# autor : dark
# popis : urobi zalohu adresara /etc (okrem napr. /etc/codepages a pod. ) a
niektorych
#         conf suborov z /var

# pri csh musi byt  "set zalozny_subor..."
zalozny_subor=/home/dark/zalohy/zaloha`date +%y%m%d`.tar.gz

# vymaz povodny subor ak existuje
if [ -f $zalozny_subor ]; then
rm -rf $zalozny_subor
fi

# spakuj zalohu a odosli mailom
tar --exclude-from ~/zaloha-excludes -czf $zalozny_subor /etc /var/safe
/var/neomail/neomail.conf
uuencode $zalozny_subor $zalozny_subor | mail user       # tu si dopln
svojho usera

exit 0

tento script subor si pomenujes napr. "zaloha_conf" a das mu +x. Do
"~/zaloha-excludes" das
zoznam adresarov, ktore sa nemaju zalohovat (napr. ak chces zalohovat -
napr. v /etc vsetky adresare
nie su dolezite)

Do crontabu potom dopln tento riadok (zaloha sa spusti kazdu stredu a sobotu
o piatej) :

0 5 * * 3,6 /root/zaloha_conf >/dev/null 2>&1

Bezi to na nasom RH7.1 uz vyse pol roka, ale myslim, ze by to malo fungovat
takmer vsade.

P.S. Prosim vsetkych linux-guruov o zhovievavost pri kritike, je to moj prvy
script
a spachal som ho na prvom skoleni :) Pre moje potreby vsak funguje
spolahlivo, aj ked existuju
efektivnejsie sposoby zalohy.