RE: Konfigurace sendmail pro předání pošty na jiný SMTP server

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Čtvrtek Duben 4 11:18:45 CEST 2002

server

> Ještě pro upřesnění:
> Mám poštovní server pro doménu domena.cz a na nem schránku
petr na domena.cz.
> Na stejné síti mám linuxový počítač a v souboru hosts mám
> 127.0.0.1 linux domena.cz localhost
> Kdyz z Linuxu dam například příkaz
> ls | mail petr na domena.cz
> tak dostanu jen odpoved
> petr na domena.cz... User unknown
> /root/dead.letter... Saved message in /root/dead.letter
> protoze uzivatele petr na Linuxu nemam.

Samozrejme, v host to nesmi vypadat takhle:
> 127.0.0.1 linux domena.cz localhost

ale nejak takhle:
> 127.0.0.1 linux linux.domena.cz localhost

1) stroj nemuze mit jmeno shodujici se se jmenem domeny
musi byt soucasti domeny (nebo nemusi, pak ale je soucati jine)

2) doufam ze adresa localhostu je jen vase zasterka,
jinak by to stroj nikam neposlal.
pokud tam je i adresa eth adapteru,
dal bych zkracene a domenove jmeno k adrese eth karty
a u 127.0.0.1 bych nechal jen localhost pripadne syslog

3) je nutne rici sendmailu kam ma postu predavat
  a) pokud pouzivate DNS, zjisti si to sam pres MX zaznam domeny v DNS
  b) pokud nepouzivate DNS, zada se adresa MTA v konfiguraci sendmailu
jako mailhost
  c) nebo zadejte v hosts adresu MTA domeny pod jmenem domeny
     (to je tak trochu prasarna, vpodstate je to brano
      jako adresa stroje, ne domeny)

radek.karaffa na ct.cz