CBQ pro urcite porty - omezeni smtp a pop3

Čtvrtek Duben 4 13:34:19 CEST 2002

David Trcka wrote:

> Jenze ono to bezi o tolik pomaleji i pote, co se provoz ustali na
> konstantni hodnote (meril jsem to i radove po minutach 'ustalovani').
> Krome toho - jak souvisi TCP zamky s metodou shapingu? Ptam se proto, ze u
> cbq se to 'ustali' behem nekolika vterin (a predpokladam, ze u htb taky).

	No vzhledem k tomu, ze nejake to 'rozsireni' TCP (ci primo IP) je
zabudovano do sitoveho subsystemu az v 2.4.X jadrech (ECQ? ci jak se to
zove) a spousta lidi zjistila, ze je to k nicemu, pokud je po ceste
aspon jedno zarizeni, co to neumi (pres nej se proste dal nedostane) -
coz jsou skoro vsechny, zbyva na strane shapperu pouze jedinny zpusob a
sice neposlani ACK, pripadne NACK na prijmuty packet, kteryzto
samozrejme po urcite dobe zahodi... - ktery packet, kdy zahodi, kdy
potvrdi apod. v tom se prave jednotlive tridy lisi, od primitivni FIFO
(ostatne ta je implicitne nastavena) az po sofistikovanejsi, ktere
umoznuji ridit provoz ruznym zpusobem. A ty zamky v TCP slouzi k tomu,
ze pokud po urcite dobe nedostanu odpoved, pokusim se v ramci aktualniho
okna poslat packet znovu a cekam na jeho potvrzeni. Existuje k tomu
nejaky (stochasticky?) model, kteryzto pomerne dobre dokaze tyto casove
zavyslosti prenaset na prenosove pasmo => TCP je schopen zpomalovat a
zrychlovat vysilani...

> No ono se hlavne u htb nic takoveho nenastavuje, protoze htb s nicim
> takovym nepocita (cetl jste k tomu aspon homepage?). U cbq to nastavene
> spravne mam a taky mi to spravne funguje (az na to sdileni, pochopitelne).

	Jak jste se dneska presvedcil sam, co se tyce HTB jste mne nachytal na
hruskach, ja bezne pouzivam CBQ, HTB jsem si pouze nastudoval a
evidentne blbe, tudiz az to budu potrebovat, budu studovat radeji od
zacatku...

	Mimochodem, v predchozim prispevku popsanou alternativu - sdileni pasma
pres vice fyz. rozhranni - je v Linuxu resitelna pomoci jednoho pocitace
nebo ne?