Jak nastavit UDMA u disku

David Sumsky xsumsky na mail.muni.cz
Pátek Duben 5 11:10:53 CEST 2002

Kroko wrote:

> Vazeni,
>
>    bohuzel v archivu jsem nic takoveho nenasel, ikdyz si myslim, ze uz to
> tady bylo.
>
> Mam disk Seagate 20GB, Red Hat 7.1 CZ a jadro 2.4.17.
> BIOS mi pri startu vypise UDMA 5 a v linuxu mi hdparm -i /dev/hda pise
> udma 2. Prosim, muzete mi nekdo rici, jak nastavit aby mi disk pod linuxem
> behal na udma 5 ?
> Myslim ze to slo nejak v lilo.conf, ale bohuzel uz nevim jak. Moc dekuji.
>
> Kroko

Podivejte se na soubor /etc/sysconfig/harddisks, na konci je volba
EXTRA_PARAMS, staci polozit EXTRA_PARAMS="-X69" pro UltraDMA mode5 (pozor,
tohle se nastavi vsem diskum!), proto je lepsi  soubor
/etc/sysconfig/harddisks zkopirovat do /etc/sysconfig/harddiskhda (resp.
hdb, hdc ...  zalezi jak ten svuj mate pripojeny) a pak si to ponastavovat
dle sveho (v tom konfiguraku je dost komentaru...)
--

Dave Sumsky