Linux & Internet-banking v ČR

Martin.Paces martin.paces na centrum.cz
Pátek Duben 5 19:10:51 CEST 2002

  Velice by mě zajímalo, které banky u nás umožňují správu učtů přes
internet z Linuxu. Často človek narazí na nějaké omezení - od instalace
speciálního SW či HW (samozřejmě jen pro MS Win) po webové stránky s
JavaScriptem, který funguje zase jen v IE > 5.x. V informacích, ktere
poskytují banky samotné se zase dovíte tak akorát, že potřebujete alespoň
MS Win 95 a IE 5.x. Velice bych ocenil Vaše osobní zkušenosti.

 Před nějakým časem se objevily zmínky o eBance a snad i o České Spořitelně.
Já můžu přidat jen, že v ČSOB to na 100% nelze. Potřebujete totiž jakousi
win-only čtečku čipových karet a pokud se přihlásíte jen přes formulař
(passivni mod bez možnosti zadávání platebních příikazů), tak se
nedostanete přes JavaScriptove menu.

 S tímto tematem také souvisí e-podpis, oficiálni české certifikačni
autority atd. Lze třeba použít Linux a GnuPG při komunikaci s českými úřady?

 Přiznámám se, že v těchto věcech jsem uplný laik a velmi postradám nějaké
dobré a srozumitelné informace. Mate někdo i nějaké zkušenosti, jak takové
věci fungují ve světě?

 Možná by to mohlo být dobré téma pro článek v nejakém Linuxovém web-zinu
nebo FAQ. Nebo výzva pro komerční distributory Linuxu. Co myslíte?

 S pozdravem

Martin Pačes