Proc je male pismo v OpenOffice tak skarede?

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Duben 8 10:31:59 CEST 2002

On 07/04/2002, webbot na telecom.cz wrote:

> [...]
> maleho pisma je velmi skarede. Pritom male pismo se jiz nevyhlazuje.
> Taky vetsi pismo, ktere je vyhlazene neni nic moc. Pouzivam SuSE 7.3,
> KDE 2.2.2, Xfree 4.2, freetype2 2.0.9, zkousel jsem i Xft Hack
> http://www.cs.mcgill.ca/~dchest/xfthack/ To jestli mam antialiasing v
> KDE zapnuty, nebo ne, nema na zobrazeni v OpenOffice vliv. Kdyz se
> podivate na sejmute obrazovky> http://www.sweb.cz/samba/font/index.htm
> jde videt, ze problem je v OpenOffice, v KSpread je to same pismo
> pekne. Pouzivam OpenOffice 642, 641c, ten samy problem byl i v

Podle tech screenshotu soudim, ze KSpread pouziva pro zobrazovani bud
TTF a nebo bitmapove fonty, zatimco OpenOffice zobrazuje primo Type1
fonty. Type1 pisma vypadaji typicky na obrazovce hur, nez TTF (natoz
bitmapove v nativni velikosti).

> Je nejake reseni tohoto problemu, nebo je to vlastnost OpenOffice?

Resenim by mohlo byt bud uplne pouziti TTF fontu (pokud to OO umi) a
nebo alespon nastavit nejakou substituci (rict OO, ze pro zobrazeni
Arialu ma pouzit TTF a pro tisk tehoz Type1 font). Jestli neco z toho v
OO jde, to bohuzel nemohu posoudit, odpovidam spise v teoreticke rovine.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka