Sdělení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

David Kuzela david na kuzela.cz
Pondělí Duben 8 01:03:39 CEST 2002

Zdenek Pytela:
> 	Zkuste hledat asi takovou větu:
> ...nákup zboží nebo služby nelze podmiňovat nákupem jiného zboží...
> V důvodové zprávě by mohlo být zmíněno kdysi velmi oblíbené heslo
> "Pivo pouze k jídlu". V Občanském zákoníku?

Asi vas potesi, ze jsem to nakonec nasel, je to v Zakone o ochrane spotrebitele
(§6). Presne zneni ale rozhodne neni jednoznacne a ja bych si v pripadnem soudnim
sporu tipnul jako viteze MS:

Zákaz diskriminace spotřebitele

         (1) Prodávající nesmí žádným způsobem spotřebitele diskriminovat;
zejména nesmí odmítnout prodat spotřebiteli výrobky, které má vystaveny nebo
jinak připraveny k prodeji, anebo odmítnout poskytnutí služby, které je v jeho
provozních možnostech; NESMÍ ROVNĚŽ VÁZAT PRODEJ VÝROBKŮ ČI POSKYTNUTÍ SLUŽEB
NA PRODEJ JINÝCH VÝROBKŮ ANEBO POSKYTNUTÍ JINÝCH SLUŽEB, POKUD SE NEJEDNÁ O
OMEZENÍ STEJNÉ PRO VŠECHNY PŘÍPADY A V OBCHODNÍM STYKU OBVYKLÉ. To neplatí v
případech, v nichž spotřebitel nesplňuje podmínky, které musí splňovat podle
zvláštních předpisů. 8)

--
                                                David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-