nelze 'odevzdat' soubor?

Dusan Malik malik na education.gov.sk
Úterý Duben 9 16:05:50 CEST 2002

At 12:10 9. 4. 2002 +0000, you wrote:

>Dobry den,
>nevim, jestli to lze v linuxu povolit, ale myslim si, ze je spravne,
>kdyz je to zakazane. Na nekterych systemech existuji kvoty a kdyz by
>jeden uzivatel mohl predavat soubory nekomu jinemu, tak by mu tu kvotu
>mohl jednoduse vycerpat. Jak byste napriklad resil pripad, kdy soubor
>s pravy jednoho uzivatele je v adresari druheho uzivatele, do ktereho
>majitel souboru nema pristup?
>
>orm
A to tomu verite? Ze pouze zmenou vlastnika se napr. Vam zvysi
quota? To znamena, ze kdyz si ja skopiruji soubor, jehoz nejsem
vlastnikem do sveho adresare, nevadi, nezvysuje moji quotu na
velikost adresare? A teda quota je pouze zalezitost vlastnika?
Co tak /tmp. Nevim, ale ne u vsech systemu patril objem souboru
v /tmp do quoty.

I tak mam dojem, ze pouha zmena vlastnika na mne jeste nemusi
znamenat zvyseni me quoty. Az do nakopirovani do meho adresare
je to obsahem quoty puvodniho vlastnika (a nejlepsi je, ze on to
pak nevymaze :) ovsem pokud nema prava pres skupinu a pod.
A pokud ja nepovolim zapis jinym userum, muzou si menit co chteji.
Jedine si pridelavaji problemy. Ale moje quota se nemeni.

Ja jsem, zmenu vlastnika, prave kvuli pozdejsimu vymazani souboru
te delal pres verejne pristupny adresar /tmp a az tam menil vlastnika.

Malik