nelze 'odevzdat' soubor?

David Tok ddt na coolnet.cz
Úterý Duben 9 18:22:29 CEST 2002

On Tue, 9 Apr 2002, Dusan Malik wrote:

:A to tomu verite? Ze pouze zmenou vlastnika se napr. Vam zvysi
:quota? To znamena, ze kdyz si ja skopiruji soubor, jehoz nejsem
:vlastnikem do sveho adresare, nevadi, nezvysuje moji quotu na
:velikost adresare? A teda quota je pouze zalezitost vlastnika?

Pokud si skopirujete soubor k sobe, tak ten vami skopirovany bude
vlastnika toho, kdo soubor vytvoril = vas (kopirovani=vytvoreni cisloveho
souboru, preneseni obsahu puvodniho souboru)

:Co tak /tmp. Nevim, ale ne u vsech systemu patril objem souboru
:v /tmp do quoty.

quota se vztahuje k diskovemu svazku, takze pokud budete mit /tmp na
stejnem svazku jako /home, tak se pro oba adresare bude uplatnovat stejna
quota. (pozn. svazek mysleho fyzicky disk, nebo partition)

:I tak mam dojem, ze pouha zmena vlastnika na mne jeste nemusi
:znamenat zvyseni me quoty. Az do nakopirovani do meho adresare

to prave znamena, zvysilo by vam to quotu, pokud by soubor zustal na
stejnem svazku. (Nepredpokladam ze kazdy uzivatel ma vlastni svazek).

:je to obsahem quoty puvodniho vlastnika (a nejlepsi je, ze on to
:pak nevymaze :) ovsem pokud nema prava pres skupinu a pod.

pokud ma prava zapisu do adresare ve kterem se soubor nachazi (a ten nema
nastaven sticky bit) tak ho muze smazat at je cikoliv.

:A pokud ja nepovolim zapis jinym userum, muzou si menit co chteji.
:Jedine si pridelavaji problemy. Ale moje quota se nemeni.

mouzou si menit co chteji, souhlas, pouze na svojem pisecku - no chown.

:Ja jsem, zmenu vlastnika, prave kvuli pozdejsimu vymazani souboru
:te delal pres verejne pristupny adresar /tmp a az tam menil vlastnika.

/tmp ma mit nastaveny sticky bit - kazdy muze v tomto adresari mazat pouze
vlastni adresarove polozky.

--
        david tok, uid: 0, C14H9Cl5 na coolnet.cz