nelze 'odevzdat' soubor?

Petr Konecny pekon na fi.muni.cz
Úterý Duben 9 16:32:23 CEST 2002

>>>>> Jaroslav Aster (Jaroslav) napsal:

 Jaroslav> On Tue, 9 Apr 2002, Jan Klugl wrote:

> [...]

 Jaroslav> nevim, jestli to lze v linuxu povolit, ale myslim si, ze je
 Jaroslav> spravne, kdyz je to zakazane. Na nekterych systemech existuji
 Jaroslav> kvoty a kdyz by jeden uzivatel mohl predavat soubory nekomu
 Jaroslav> jinemu, tak by mu tu kvotu mohl jednoduse vycerpat. Jak byste
 Jaroslav> napriklad resil pripad, kdy soubor s pravy jednoho uzivatele
 Jaroslav> je v adresari druheho uzivatele, do ktereho majitel souboru
 Jaroslav> nema pristup?
To jde udelat stejne. Staci na to tvrde linky. Nektere OSy (IRIX?)
pocitaji soubor do quoty tolikrat, kolik je na nej hardlinku.

Takze staci vyrobit nekde adresar o kterem majitel souboru X nevi a nema
do nej pristup a pak do nej nalinkovat hodne kopii X pod ruznymi jmeny.
Vlastnik samozrejme vi, kolik je na X hardlinku, ale nema potuchy, kde
jsou.

I kdyz to quota pocita jenom jednou, tak je problem s mazanim souboru.
Pokud vlastnik smaze X, ostatni linky se porad budou pocitat do jeho
quoty.

man 2 chown:
       The  owner  of  the  file  specified  by  path or by fd is
       changed.  Only the super-user may change the  owner  of  a
       file.   The  owner  of  a file may change the group of the
       file to any group of which that owner is  a  member.   The
       super-user may change the group arbitrarily.

Takze by to jit nemelo.

                                                        Petr
--
No chinese, no fortune.