postfix, prijmanie pre domenu + relaying zaroven

Julius Loman lomo na lomo.sk
Čtvrtek Duben 11 21:34:24 CEST 2002

toto opat nie je to co by som si som potreboval.
Totiz masquerade_domains na to nema tak celkom vplyv, skusal som
vsemozne konfiguracie
aby som to objasnil este presnejsie kde je problem:

MX zaznam ukazuje na mail1.foo.sk, tam je zopar mailboxov a odtial sa to
preposiela (to je to, z coho treba spravit relay) na mail2.foo.sk. Na
mail2.foo.sk nemam pristup, okrem toho su to lotus notesy, kde to
prijmanie funguje tak trocha "per user", takze treba extra pre kazdeho
usera definovat, ze je prijemca aj pre mail.foo.sk a ako odchadzajucu mu
nastavit iba user na foo.sk. Takto to samozrejme funguje, ale je to
neprakticke pridavat to pre kazdeho usera osobitne.
Zle je napriklad aj to, ked neexistuje user nikde (odosielatel sa
splietol v adrese), tak dostane odpoved ako keby skusal posielat na
user na mail2.foo.sk , pricom on posielal na user na foo.sk. Toto je ale mozno
problem tych lotusov, aj ked ich admin mi tvrdil, ze chyba je v
preposielani.

Napada ma este jedna vec, spravit na mail1.foo.sk fake primary dns pre
foo.sk domenu, a to odlisnu s tym, ze ze MX nebude ukazovat na neho, ale
na mail1.foo.sk (a resolver nastavit tak aby sa pytal najprv na
127.0.0.1). Takto by to teoreticky mohlo fungovat, lenze mail1.foo.sk je
sucasne teraz realny primary dns pre tuto domenu. Potom by ako
luser_relay bol nastaveny iba $mailbox na foo.sk Ale je to asi to posledne
riesenie, co by som chcel pouzit.

Ak sa mi to podari nastavit, tak ten traffic budem moct vyskusat. Sice
tato domena taky traffic negeneruje, radovo to moze byt tak maximalne
2500 mailov denne, ale vsak zopar tisic mailov mozem par skriptami
lahko dogenerovat.

--

[ Julius Loman ] [ lomo na lomo.sk ] [ http://lomo.sk ] [ icq: 35732873 ]