msec_find vytezuje CPU

Sobota Duben 13 17:09:52 CEST 2002

Dňa 12. apr 2002 o 11:17, petr.podrabsky na cz.abb.com napísal(a):

> Na mandrake 8.2 jsem si nainstaloval qmail pres diaul up a castokrat po
> ukonceni ppp se vrti disk. V TOP jsem zjistil, ze cpu (26% i vic) zatezuje
> aplikace msec_find. Disk se u toho nejak moc vrti. V man strankach jsem o
> msce_find nic nenasel. Co to je zac? Je najaka spojitost s nespravne
> ukoncenym ppp a msec_find?

povedal by som ze suvislost tam nie je. msec sa spusta pravidelne cez
cron-a kazdu hodinu.

msec_find sluzi na vyhladavanie suid binariek a porovnanie s
predchadzajucim stavom, inak povedane, ci nedoslo k dakej zmene.
editaciou /etc/security/msec/security.conf a zrusenim CHECK_SUID_ROOT by
sa takato kontrola nemala spustat.

msec globalne je mozne odstranit odinstalovanim, alebo len zakazanim
spustania z cron-u: /etc/security/msec/level.local

from mseclib import *
enable_msec_cron(0)

p.s.: cron joby, aj msec sa od isteho casu spustaju v mdk s nice +19,
takze ich dopad na vykon systemu je "zanedbatelny". to ze daky proces
zabera XX% znamena, ze system mu to poskytne. ak teda v tvojom pripade
nie je ostatnych 74% zabratych inym procesom, nie je zdaleka dovod na
paniku a masinku treba nechat oddychovat aspon aktivne parsovanim
a findovanim suborov;)

--
Linux 2.4.19-pre5-jam2
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586