Struktura site

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Pondělí Duben 15 18:09:28 CEST 2002

Dobry den,

On Mon, 15 Apr 2002, Martin Pavlas wrote:

> [...]
>
> </ASCII>
>
> Otazka c1:
> Linuxovy router ma 3 sitovky. Jedna do Internetu a 2 do vnitrni site.
> Sitovka C ma skutecnou IP adresu, vede do hubu, kde jsou dasi stroje se
> skuteckou IP.
> Sitovka D vede z Win masiny, ktera dela maskaradu pro stanice za ni. Ta
> bude mit neverejnou IP. Otazka je, jestli sitovky A a B musi mit taky
> verejne IP, nebo tam muzou byt taky privatni IP. V pripade nevedejnych
> IP na A a B by se maskarada na Win masine provadela jaksi podruhe a to
> nevim, jestli jde (cil je usetrit ty 2 IP).

1a)
Samozrejme, ze IP adresy A i B muzou byt verejne a samozrejme ze s te same
site, z jake je i adresa C. Avsak pak si budte muset pohrat s proxy arp na
onom linuxovem routeru a vzapeti s routovacimi zaznamy...

1b)
Samozrejme, ze IP adresy z A i B muzou byt neverejne, a pak si budete hrat
pouze s routovacimi zaznamy. Maskaradu "podruhe" na windozi stanici
samozrejme provadet muzete a bude to fungovat.

> Otazka 2:
> Je jasne, ze at to s IPckama na A a B dopadne jakkoliv, tak pocitace
> pripojene do hubu 1 a 2 budou na jine podsiti (v hubu 1 budou mit
> verejne IP, v hubu 2 privatni IP). Otazka je, jak nakonfigurovat
> linuxovy router tak, aby bylo mozne pres SMB komunikovat mezi pocitaci z
> obou siti. (popr. jestli bude problem v konfiguraci win masiny.)

No, normalne ve firewalu propustite patricne protokoly a kdyz ve winech
date "Hledat pocitac", tak jej samozrejme naleznete. Jen nevim, jak se to
bude chovat v pripade kliknuti na "Okolni pocitace", tohle jsem nikdy
nepotreboval a windozum nerozumim. Co bude treba zapotrebi u samby,
nevim, mozna bych tipl "remote anounnce" ci jak se to jmenuje...

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/