rc scripty, read-only a zadny syslog(delsi)

Nikola Ciprich nikola.ciprich na linuxbox.cz
Středa Duben 17 18:26:36 CEST 2002

dobry den,
uz docela dlouho tady bojuju s takovym problemem:
potrebuji udelat jeden runlevel(nejspise 4, nebo uplne novy) tak, aby v
nem
1) nebezely zadne sluzby (krome upraveneho apcupsd - neni problem)
2) byly odpojene vsechny filesystemy(krome maleho ramdisku pro apcupsd a
samozrejme rootu jako read-only, jo a /proc)

Pokud tedy jsem v runlevelu 3, a spustim telinit 4, aby to tedy
pozhazovalo vsechny sluzby, odmountilo filesystemy atd. a pokud pak zase
dam init 3, tak by se to melo zase vratit do puvodniho stavu. problem je
se syslogem. v rl 4 samozrejme bezet nemuze protoze root je read-only
(sice by to asi slo logovat nekam do /dev/null nebo na konzolu nebo tak,
ale ten syslog tam taky byt nema) problem je v tom, ze pokud mi nebezi
ten syslog, tak mi proste nejedou nektere prikazy v rc scriptech. ani
veci ve stylu touch /neco/nekde(podotykam ze fs JE v te dobe jeste
zapisovatelny). po zkoumani struktury rc scriptu jsem zjistil ze
raedhati tam maji celkem komplikovany system presmerovavani a logovani a
v tom bude zrejme problem. takze: myslite ze je nejaka moznost ze bych
mel nejakou sluzbu(resp jeji rc script) napsany tak aby to obeslo
zminene logovani, aniz bych musel upravovat systemove rc scripty? prip
jak??
dekuji moc za jakekoliv podnety.
s pozdravem nikola ciprich