ATA100 & K7T266 Pro2

Neděle Duben 21 14:18:10 CEST 2002

On Tue, 16 Apr 2002, Milan Zidek wrote:

> /sbin/hdparm -tT /dev/hda
>
> /dev/hda:
>   Timing buffer-cache reads:   128 MB in  0.53 seconds =241.51 MB/sec
>   Timing buffered disk reads:  64 MB in  9.93 seconds =  6.45 MB/sec
>
> prvni snad chapu (disk ma 2M cache), ta druha rychlost mi pripada ale
> smesne mala, ne? Muzete mi vysvetli, v cem je to (nebo v cem se pletu?)

Prvni hodnota ("buffer-cache reads") vyjadruje rychlost, s jakou to cte
z bufferu operacniho systemu. Cili rychlost RAM - rezie OS. Ta druha pak
znaci rychlost opravdoveho (sekvencniho) cteni z disku, ovsem bez toho,
aby byly vysledky "ocisteny" od rezijnich nakladu OS (proto "buffered disk
reads").