port & proces jako netstat

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Duben 22 09:18:00 CEST 2002

On Sun, 21 Apr 2002, Ivo Kocvara wrote:

> potreboval bych vedet, jak zjistit k danemu portu proces, ktery na tom portu
> posloucha, tak jak to umi netstat. dival jsem se do zdrojaku od nestat, ale
> nejak jsem se ztratil. takze jde nejak "jednoduse" zjistit PID procesu, ktery
> posloucha na tcp portu? Nebo je jednodussi to neresit a parsovat vystup
> 'netstat -ap'?

No, zalezi na Vas, ja bych parsoval ten vystup ;)

Nicmene nestat to dela tak, ze projde cely /proc strom, a pro kazdy proces
koukne do /proc/pid/fd na vsechny jeho filedescriptory. Pokud je to
symlink, tak ukazuje na jmeno neco jako socket:[inode].
Vas zajima to inode. K nemu najdete prislusny port v /proc/net/tcp (pozor,
porty jsou tam tusim psany v hexa), a jmeno programu najdete jednoduse v
/proc/pid/cmdline.

--
JiKos.