Ext2 a velky soubroy

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Duben 22 15:58:48 CEST 2002

Zdravim!

> Mam nasledujici problem. Linuxova masina PIII 500, 256 MB, s 60 GB diskem,
> vesmes pouzivana na zalohovani a trasfer dat.
> Bezi na tom Debian s kernelem 2.4.17. FS je ext2. Nekde se me rozjel
> zalohovaci script a vygeneroval priblizne 2.5 GB velky soubor. Problem je v
> tom, ze ho nelze smazat ani s nim nelze nejak rozume pracovat.
> Zkousel jsem na to postvat e2fsck, ale to nepomohlo. Muzete mi nekdo poradit
> co s tim ?

Kernely 2.4.x velke soubory bez problemu podporuji, glibc od 2.1 taktez,
oboji ovsem pouze tehdy, kdyz programy, ktere spoustite, pouzivaji spravne
64-bitove syscally, coz mate-li starsi distribuci, pravdepodobne nedelaji.
Na Debianu >= Woody to uz snad vsechny zakladni programy podporuji, nebo
si alespon nevzpominam, ze bych s tim kdy nejake problemy mel, i kdyz
soubory >2GB pouzivam denne.

Rada pro odvazne: Upgradnout celou distribuci, pripadne jen prislusne balicky
(fileutils + to, na cem zavisi, by melo stacit).

Rada pro mene odvazne: Zkompilovat si fileutils vlastni vcetne 64-bitove
podpory.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
One OS to rule them all, One OS to find them...