mbox / maildir - klady a zápory ?

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Úterý Duben 23 05:33:37 CEST 2002

http://cr.yp.to/proto/maildir.html
http://www.courier-mta.org/mbox-vs-maildir/

> JĂĄ
> bych potřeboval zvolit takový formát, který je více kompatibilní, nechá se
> do něho často zasahovat bez poškození dat, hledat a odstraňovat duplicitní
> maily, nemĂ­t v mailech bordel, aby podporoval html i plain-text maily,
> přílohy, ... aby byla zkrátka nad maily úplná kontrola.

maildir je odolnejsi voci poskodeniu, pretoze kazdy mail je v
samostatnom subore, mbox format ma vsetky maily v jedinom subore,
maildir nepotrebuje zamykanie suborov

jednoducho sa daju vyhladavat duplicity (fdupes -rdS .)

html a plain-text - toto je myslim nepodstatne (ci je to mbox alebo
maildir)

uplna kontrola nad mailami - co je to?

> A aby ťel pouŞívat v
> Kmailu.

Kmail nepoznam, pouzivam mutt ;-) mutt dokaze citat, zapisovat, mazat
.gz mboxy, takze setri miesto na disku, posielal som aj open-hook
konfiguraciu mutt-a na citanie maildir tar.gz, ale potreboval by som
k tomu aj insert a delete

dolezite je, na akom filesysteme budu tie maily, ak je ich velmi vela -
totiz maildir = velmi vela malych suborov a na ext2/ext3 moze maildir
zaberat viac miesta ako ten isty mbox (reiserfs vraj vie lepsie vyuzit
miesto na disku - http://www.namesys.com/disk_usage.html)

na beznu pracu pouzivam maildir format spolu s courier-imap +
squirrelmail, maildrop mi archivuje denne a mesacne maily do mboxov,
takze na archivaciu pouzivam mbox - filesystem je ext3, pretoze
reiserfs+quota nebolo uspokojive riesenie

da sa podla toho vybrat? ;-))

P.S. jeden student u nas robi semestralny projekt - ukladanie mailov do
databazy (procmail + PostgreSQL + php), takze uvidime, co nas este caka

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE