Spolehliva TV-out karta (X nebo framebuffer)

Jiri Stepanek linuxlist na stepaneknet.cz
Úterý Duben 23 23:40:39 CEST 2002

Zdravim,
potreboval bych poradit nejakou kartu, ktera pod linuxem spolehlive zvlada vystup na televizi. Muze to byt pod XFree i na framebuffer.
Bohuzel po neuspesnych pokusech s Matrox G550 jsem zjistil, ze je nepodporovana (ani powerdesk od matroxu s tv-outem nefunguje). Pak jsem zkousel SiS AGP 6326, ktera jela jen pod framebufferem, ale tam byl obraz posunuty (nevite nekdo, jestli se to da na normalnim vesafb nejak napravit?). X se mi bohuzel s pripojenou televizi nepodarilo rozbehnout, karta vzdy nastavila jinou frekvenci, nez chtel X server a nepodarilo se mi dosahnout 50Hz.

Prolezl jsem cely archiv konference, techsupporty a zkousel jsem i hledat na googlu. Musim rict, ze Matrox me velmi zklamal. Teoreticky to vypada, ze by mohly fungovat karty od ATI. Mate nekdo taktovou kartu (radeon, xpert, aiw) a funguje vam TV vystup (ne cernobile)? Prosim napiste i pokud mate jinou kartu a TV vystup funguje ok.

BTW cely problem je ten, ze potrebuji dostat vystup z prehravace xine v prijatelne kvalite (ma to byt vysilani kabelove TV) na televizi. Nevite nekdo o jinem zpusobu reseni? Kdesi jsem slysel, ze xine podporuje nejaky hardwarovy mpeg dekoder, ktery ma TV vystup, ale nedari se mi ho nikde sehnat.

Predem mockrat dekuji za pomoc

S pozdravem
--
Jiri Stepanek <jiri na stepaneknet.cz>