trochu OT

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Duben 24 08:32:45 CEST 2002

iko wrote:
> mam jeden problem. mam asi tak 10000 obrazkov. povodne to bolo jeden velky obrazok. potrebujem ho zas spojit, naukladat tie obrazky na jeden velky vedla seba. vysledny obrazok bude mat asi 130 megabajtov. no a problem je ze ako. rozmyslal som o phpcku, skusil som tam vytvorit 130 megovy obrazok, v pohode. problem ale nastal... pri otvarani, vytvarani a pri kopirovani z obrazka na obrazok to chce ine datove typy ako identifikator obrazku. v jednom chce int, v drohom nejaky resourceimg.
> kukal som aj na imagemagick ale tym to akosi neviem...
> [...]

podivejte se na programky kolem pnm (man pnm).
IMHO postup:
a) vyrobim si prazdny pnm obrazek o rozmerech vysledneho celku,
b) vsechny zdrojove obrazky prevedu na pnm,
c) pomoci pnmcut (jeli treba zdroj orezavat) a pnmpaste vlozim
   ty obrazky na patricne cilove misto v tom prazdnem obrazku,
d) celkovy pnm obrazek prevedu na pozadovany vystupni format.

Rychlejsi nez pnmcut/pnmpaste je o neco pnmcat, pokud opravdu
chcete naskladat jen obrazky vedle sebe (1xY nebo Xx1)
a ne do rastru XxY.
Usetrite hlavne vyrobu toho prvniho prazdneho obrazku.
S trochou premysleni to jde cele s tim pnmcat udelat i u XxY
usporadani. :-)
Pokud se soubory rozumne jmenuji, tak napsani skriptu na hrkani
s tim bude trivialni.

	Majkl