OT: havárie disku a záchrana dat

David Jez dave.jez na seznam.cz
Středa Duben 24 19:32:40 CEST 2002

On Tue, Apr 23, 2002 at 06:33:49AM +0200, Juraj Vaclavik wrote:
> Dobrý den,
  Pekne odpoledne,

> Mám problém: odešel mi disk a mám druhý ze stejné série (Quantum Fireball
> plus LM 15 GB). Nejdůležitější data mám sice zazálohována, ale co se vejde na
> pár zipů... Tak mě napadlo vzít z druhého disku elektroniku a připíchnout ji
> k tomu prvnímu. Mám však obavu o ten zdravý disk. Pokud jste to někdo dělal,
> napište mi prosím (třeba na nížeuvedenou adresu), jak to dopadlo, abych si
> napřed udělal jakousi statistiku.
  Kdysi to takhle slo (teoreticky) bez problemu. Mala zrada je ale v tom, ze
i pokud jsou disky presne identicke, tak v nich mohou byt takove rozdily
(prekladane sektory, zhovadilost jmenem LBA atd.) ze data nebudou davat smysl.
  Specialne je rozdil videt na WD - tam je to kazdy disk original, u Quantumu
by to snad mohlo byt lepsi.
  Jinak obava o druhy disk je celkem spravna - pokud ten prvni disk odesel, asi
k tomu mel duvod. Nejlepe si sehnat jeste jiny zdechly disk, mohl by ses lehce
dostat do stavu ,,dva disky se kteryma si mohu tak akorat podlozit stul..."

PS: Jak presne ten disk zdechl? Kamarad ma v reklamaci disk, ktery se chova jak
kdyby se mu spalila pojistka - proste se dotocil a finito. Uz ho ubezpecili
o tom, ze data neuvidi. Samotnemu me taky odesla jednou pojistka, pomohla
pajecka a trubickova nahradni.

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz