SSH jen root

Karel Salavec karels na pc163.gr.ph.ct.cz
Čtvrtek Duben 25 12:28:19 CEST 2002

Dne čt 25. duben 2002 11:29 jste napsal(a):

> No ja toto pravidlo aplikuji prave jenom na serverech, ale musim se
> priznat, ze uz to je pro mne pouze pravidlo :-(. Vim, ze mi to
> bylo durazne doporucovano, ale zapomel jsem proc a kdyz o tom nyni
> premyslim, tak mne moc duvodu nenapada. Mohl by to nekdo prosim vysvetlit?
> Pripadne vyvratit?

Videl bych tri duvody:

1. V pripade nejake implementacni chybky (a ze to tu uz bylo) se utocnik
nedostane primo na roota, ale jen na nizsiho uzivatele

2. Moznost vyuzivani onetime hesel (root byva u vetsich systemu sdileny-
uzivany vetsim pocet spravcu) kuprikladu generovanych pres nejakou smart kartu

3. Jednodussi dohledavani z logu. Kdyz je vynuceno su, snadno zjistite, kdo
ho udelal. IP adresa nemusi byt jednoznacna - jsem na cestach a prihlasuji se
z ciziho pocitace, ...

Karel