problem s knihovnama ve spojeni s Pythonem

Pavel Stehule stehule na kix.fsv.cvut.cz
Pátek Duben 26 10:23:05 CEST 2002

Zdravim

Narazil jsem na dost divny chovani Pythonu v okamziku, kdy jsem se
snazil nainstalovat knihovnu python-gd-0.9. Jeste pred tim jsem si
nainstaloval libjpeg6b, freetype2.1, gd-2.0.1. Preklady probehly v
poradku bez varovani. Bez problemu spoustim test. aplikace z gd.
Pokud spustim priklad z Pythonu, tak hlasi

  File "test.py", line 1, in ?
    import gd
  File "gd.py", line 51, in ?
    import _gd
ImportError: /usr/lib/libgd.so: undefined symbol: uncompress

zlib v systemu mam. Tu nejnovesi, prekladanou ze zdrojaku. ld.so.conf
obsahuje jak /usr/local/lib, tak /usr/lib.

[root na stehule python-gd-0.9]# /sbin/ldconfig -v | grep libz.so
        libz.so.1 -> libz.so.1.1.4
[root na stehule python-gd-0.9]# /sbin/ldconfig -v | grep libgd.so
        libgd.so.2.0.0 -> libgd.so.2.0.0

nevite o necem, cim by se dala rozumne najit chyba, pripadne jak mohu
ziskat seznam exportovanych funkci z knihovny.

Jen pro uplnost dodavam konfiguraci (RedHat z RawHide, Python 2.2)

Diky
Pavel